Codzienna jazda samochodem po zakupy i do pracy bez wydawania na paliwo lub prąd? To już jest możliwe. Dostępne obecnie na rynku samochody hybrydowe typu plug in pozwalają na przejechanie na jednym ładowaniu silnika elektrycznego nawet 60 km. O wiele bardziej wydajne są samochody elektryczne, które umożliwiają przejechanie „bez tankowania” od 93 do nawet 500 km. Pozostaje tylko zamontowanie własnego źródła prądu – najlepiej carportu. Taka inwestycja zwróci się naprawdę szybko i to nie tylko właścicielom domów jednorodzinnych, lecz także firmom, wspólnotom mieszkaniowym i deweloperom. Dostęp do „darmowego paliwa” staje się możliwy i będzie coraz bardziej pożądany zarówno przez pracowników, jak i klientów.

Carport co to jest?

Carport to nic innego jak elegancka wiata z możliwością ładowania samochodów elektrycznych. Jej dach zbudowany jest z paneli fotowoltaicznych, a dodatkowe urządzenia (inwerter, ładowarka) umożliwiają zmianę prądu stałego na zmienny i bezpośrednie przekazywanie go do ładowanego auta.

Dzięki temu łączy on w sobie dwie funkcjonalności:

– eleganckie miejsce postojowe chroniące auto przed opadami śniegu i deszczu, a także ograniczające nagrzewanie jego wnętrza latem,

– własna minielektrownia ze stacją ładowania, która zapewni prąd nie tylko do ładowania auta, lecz także na inne potrzeby w domu.

Carport można także kupić bez ładowarki. Wówczas będzie on funkcjonalnym miejscem postojowym, a wytworzony prąd może zostać wykorzystany wyłącznie na potrzeby domu. To doskonałe rozwiązanie w przypadku, gdy na dachu jest zbyt mało odpowiedniego miejsca na zamontowanie paneli fotowoltaicznych.

Jak to działa?

Dach carportu zbudowany jest z paneli fotowoltaicznych. W naszej ofercie znajdują się moduły Longi 535 W bifacial, które działają na obie strony – pochłaniają także promienie słoneczne odbite od podłoża, co zwiększa ich efektywność. Światło słoneczne przetwarzane jest w prąd stały, który następnie trafia do inwertera (falownika) – urządzenia, które zmienia prąd stały w zmienny, czyli taki jakiego potrzebujemy w domowej sieci elektrycznej czy do ładowania samochodu elektrycznego. Wreszcie ważnym elementem wyposażenia carportu jest ładowarka, która umożliwia „tankowanie”.

Jak w przypadku każdej instalacji fotowoltaicznej, także carport wymaga podpięcia do magazynu energii lub sieci elektrycznej. Umożliwia to  przekazywanie wyprodukowanej energii, która nie jest konsumowana na bieżąco, oraz użycie jej w czasie, gdy instalacja fotowoltaiczna nie pracuje (nocą, przy bardzo dużym zachmurzeniu).

Bez względu na to, czy będziemy używać carportu do ładowania samochodów elektrycznych czy nie, wyprodukowany w nim prąd lub jego nadwyżki, zawsze możemy wykorzystać w inny sposób. Cały produkowany prąd trafia bowiem do sieci elektrycznej (lub magazynu energii), która zasila daną nieruchomość.

Jaki carport wybrać?

Nasi specjaliści dokładnie przeanalizowali rynek tego typu konstrukcji i urządzeń dostępnych na rynku europejskim. Do oferty trafiły zestawy stworzone z konstrukcji KENO, modułów Longi 535W Bifacial, inwerterów SolarEdge albo FoxEss, ładowarek SolarEdge albo JuiceBox, a także zabezpieczeń typu NOARK.

Konstrukcja KENO to produkt, który sprawdza się zarówno u prywatnych użytkowników, jak i na wielkopowierzchniowych parkingach. Charakteryzuje się eleganckim i nowoczesnym wyglądem. Zastosowane w niej rozwiązania modułowe pozwalają na utworzenia nawet dwóch punktów ładowania pojazdów elektrycznych, a także dają możliwość montażu konstrukcji w dwóch układach – na południe oraz wschód-zachód (zależnie od konkretnych uwarunkowań w miejscu montażu konstrukcji). Konstrukcja została przebadana pod kątem odporności na wiatr oraz inne warunki meteorologiczne.

Moduły Longi 535W Bifacial pobierają zarówno promienie słoneczne padające z góry, jak i te odbite od podłoża. Ponadto chronią samochody przed nadmiernym nagrzewaniem się w upalne letnie dni, a także zabezpieczają je przed opadami deszczu i śniegu.

Odpowiednio dobrany kąt ułożenia konstrukcji sprawia, że moduły czyszczą się samoistnie i nie wymagają obsługi użytkownika.

Ładowarka EnelX Juice Box typ 2, 3F, 11 kW,17A pozwala naładować samochód hybrydowy typu plug in o pojemności akumulatora 13 kWh w czasie 1h 5min , a samochód elektryczny o pojemności akumulatora 75 kWh w czasie 5h 15 min.

Ładowarka wbudowana SolarEdge typ 2, 1F, 7.4 kW, 32A pozwala naładować samochód hybrydowy typu plug in o pojemności akumulatora 13 kWh w czasie 1h 50 min, a samochód elektryczny o pojemności akumulatora 75 kWh w czasie 8h 10min.

Inwerter FoxEss – pionierska konstrukcja falownika posiada znacznie większą powierzchnię odprowadzenia ciepła, która nie tylko zwiększa efekt chłodzenia, ale i zdolność transferu ciepła nawet o 30% w porównaniu do wiodących produktów innych marek. Produkty został wyposażony w najwyższej jakości kondensatory elektrolityczne największego i najlepszego producenta na świecie, japońskiego NIPPON-CHEMI-CON

Inwerter SolarEdge – wskazany jest wszędzie tam, gdzie warunki naturalne w miejscu jego montażu dla zapewnienia pełnej wydajności instalacji wymagają osobnego sterowania poszczególnymi modułami, czyli na przykład w miejscach, w których występują zacienienia.

Zabezpieczenia typu NOARK  – skrzynki przeznaczone są do instalacji fotowoltaicznych z izolowaną instalacją odgromową lub bez instalacji odgromowej, również tam gdzie wymagany jest wysoki stopień ochrony IP. Ich konstrukcja nadaje się do montażu natynkowego.

Moc carportu wynosi 8 kW. Całkowicie wystarczy to do ładowania dwóch samochodów elektrycznych. Carport bez ładowarki może pokryć zapotrzebowanie na prąd dla budynku o mocy 8000 kWh.

W naszej ofercie mamy carporty w dwóch wersjach – standard i premium.

Zostaw numer, zdobądź informacje - zadzwonimy do Ciebie.